GripVR Coach Training (incl. Trainingsdag)

Deze cursus is een onderdeel van de traing “GripVR Coach” voor trainers/hulpverleners die met GripVR (www.gripvr.nl) aan de slag gaan. Deze cursus bevat naast module 1 en 2 van de reguliere cursus ook module 3 waarbij aandacht wordt besteed aan de psychologie van marketing.

€995.00

Deze cursus is een onderdeel van de traingsdag “GripVR Coach” voor trainers/hulpverleners die met GripVR (www.gripvr.nl) aan de slag gaan of meer willen weten over het veranderen van gedrag.

Deze cursus bevat naast module 1 en 2 van de reguliere gedragsveranderingscursus ook module 3 waarbij aandacht wordt besteed aan de psychologie van marketing.

In het eerste deel (module 1) leer je hoe gewoontes werken en wat de invloed van het brein is op ons gedrag. Dit omvat het concept van neuroplasticiteit, het belang van synaptogenese, en hoe gewoontes kunnen worden veranderd door herhaling en bewust oefenen.

ONDERWERPEN VAN HET EERSTE DEEL:

  • Introductie tot gewoontes
  • Ervaringsgerichte neuroplasticiteit en synaptogenese
  • Hoe gewoontes invloed hebben op de hersenen
  • Voorbeelden uit onderzoek (bijv. Dusek’s onderzoek naar epigenetische veranderingen en de effecten van ontspanning)
  • Praktische oefeningen zoals ademhalingsoefeningen en HIIT (bijv. Jump Squats)

 

Het tweede deel richt zich op het proces van gewoontevorming en het veranderen van ongewenste gewoontes. Hier wordt ingegaan op triggers, routines en beloningen als sleutels tot het opbouwen van nieuwe gewoontes.

ONDERWERPEN VAN HET TWEEDE DEEL:

  • De psychologie van gewoontevorming
  • Hoe triggers, routines en beloningen werken
  • Dopamine en gewoontevorming
  • Het vermijden van de “te veel ineens” valkuil
  • Voorbeelden van het effectief implementeren van nieuwe gewoontes
  • Praktische voorbeelden en oefeningen zoals het inbouwen van triggers in dagelijkse routines

 

Met het derde deel leer je hoe je door het toepassen van de Plakfactor en neuromarketingtechnieken je verkoopstrategie kunt verbeteren en klantrelaties kunt versterken, door in te spelen op de behoeften en emoties van je doelgroep.

ONDERWERPEN VAN HET DERDE DEEL:

  • Inzicht krijgen in de zes kenmerken van de Plakfactor voor effectieve communicatie.
  • Leren hoe neuromarketing je helpt emoties en aandacht van klanten te sturen.
  • Een verkoopstrategie ontwikkelen die klantbehoeften centraal stelt en langdurige relaties bevordert.
  • Effectief gebruikmaken van storytelling en personalisatie in marketing.
  • Verkoopstrategieën optimaliseren met behulp van klantonderzoek en psychologische inzichten
error: Content is protected !!